Oamenii folosesc reţelele de socializare din diferite motive şi pentru diferite scopuri. Numărul lor este foarte mare, acoperă majoritatea domeniilor de interes ale utilizatorilor şi chiar au devenit adevărate instrumente de marketing. Însă mulți nu ştiu cum anume funcționează sau nu înțeleg cum acestea pot duce o afacere la un alt nivel, folosind Social Media.
Rețelele de socializare chiar reprezintă un mister? Cartea de față explică pe înțelesul tuturor felul în care funcționează marketingul în rețelele de socializare. Nu știi de unde să începi? Poți începe cu partrea a treia a cărții, așa cum Schaefer o numește “Un abecedar al rețelelor de socializare”.
Indiferent dacă ești pasionat de social media sau deja ai unele noțiuni în ceea ce privește marketingul pe rețelele de socializare, în cele trei secțiuni ale cărții vei regăsi atât concepte fundamentale, cât şi exemple concrete. În plus, cuprinde o serie de întrebări la care ar trebuie să te gândești, la sfârșitul fiecărui capitol.
Mark Schaefer începe cartea cu primii pași pe care ar trebui să-i faci înainte de a aprofunda lumea rețelelor de socializare: ”Pune deoparte telefonul. Închide laptopul. Răspunde mai târziu mesajelor”.
O comparație simpatică e aceea între rețelele de socializare și piețele medievale organizate. La prima vedere poate părea ciudat, dar în timp, comerțul s-a mutat din offline în online.
Rețelele de socializare reprezintă singura formă de marketing care poate să își atingă consumatorii în fiecare etapă a procesului de cumpărare. Iată alt aspect important de care să ții cont atunci când începi să folosești rețelele de socializare ca instrument de marketing: ”Oamenii cumpără de la oameni”.
Ceea ce duce la următoarea idee, aceea că pentru a avea conexiuni cu publicul țintă ai nevoie de o strategie de conținut, iar conținutul trebuie să fie: semnificativ, util, relevant și distractiv. Pe dealtă parte, pentru a avea un conținut bogat și mai ales original, ai trei variante: blog, podcast sau video.
Un alt sfat bun de la Schaefer este să măsori (atunci când poți) eforturile de pe rețelele de socializare. Dacă nu măsori, cum știi că faci progrese? Deseori beneficiile de pe rețelele de socializare sunt calitative, nu cantitative.
Nu știi dacă afacerea ta e potrivită pentru a avea o prezență în social media? Iată un exercițiu mental care mi s-a părut interesant: alege orice produs aparent banal, plictisitor. Cum crezi că ar arăta prezența lui pe rețelele de socializare?
Cartea te va ghida în găsirea răspunsurilor pe care le cauți și te va ajuta în construirea strategiei de comunicare pe rețelele de socializare.
Poţi cumpăra carte de pe: