Incantare. Arta de a influenta sentimentele, gandurile si actiunile celorlalti, de Guy Kawasaki
Deși multe dintre sfaturi se aplică în zona afacerilor, toată cartea este un tratat dedicat încântării oamenilor cu care intri în contact, indiferent de mediu: online, offline, muncă, pe stradă, la magazin, oriunde.
E o carte ușor de citit, practică, cu multe sfaturi și idei bune.
Recomandarea mea ar fi să o citești și apoi să o aplici capitol cu capitol, altfel te poți lăsa purtat pe valul sfaturilor și să nu mai aplici nimic.
Nu mancati niciodata singuri – Cum sa construim prin networking o comunitate durabila de colegi, parteneri, prieteni si mentori – de: Tahl Raz, Keith Ferrazzi
Ca și strategie abordată în această carte, networking-ul este considerat vital.
Împărtășesc parțial acest punct de vedere, dar recunosc faptul că dacă știi persoanele potrivite, efortul tău de a te promova poate deveni minim, pentru că ai rețeaua potrivită pe care o pui în valoare.
Bestseller american care cred că poate fi aplicat foarte ușor în contextul rețelelor sociale care scurtează drumul dintre tine și persoana cu care vrei să vorbești.
Psihologia persuasiunii. Totul despre influentare. Amplifica-ti puterea de convingere si invata sa te aperi de manipulare -de Robert B. Cialdini
Deși este o carte de psihologie, are câteva capitole care îți pot fi de folos, cel mai important fiind probabil capitolul reciprocității, care este un principiu prin care poți să obții mai multe de la semenii tăi sau te poți folosi de el, ca să construiești relații de tip win-win.
Inteligenta emotionala, de Daniel Goleman
Deși poate părea ușor intimidantă la început, fiind o carte destul de voluminoasă și scrisă pe larg, aplicabilitatea conceptului de inteligență emoțională este extrem de largă și utilă.
Indiferent că folosești inteligență emoțională asupra ta sau asupra altora, aceasta este esențială, pentru că emoțiile îți influențează felul în care percepi anumite îndatoriri sau anumite persoane, automat joacă un rol esențial în motivarea ta.
Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent, de Dale Carnegie
Ca de obicei, sugestiile 2, 3 și 4, reprezintă sugestii de mai sus reprezintă baza în orice articol în care dezbat și subiectul “resurse umane”. Pe cât de des le-ai auzit pomenite, pe atât de utile pot fi, dacă alegi să le incluzi în strategiile tale de dezvoltare și îmbunătățire a relațiilor.
Cartea lui Dale Carnegie, este probabil reperul în funcție de care se construiește orice carte despre relatiile interpersonale, fiind un tratat de încântare și de influență încă de când a fost tipărită pentru prima dată, în anul 1936.
Fascinate: How to Make Your Brand Impossible to Resist, Hardcover, de Sally Hogshead
Este o carte de care am auzit de curând și care mi s-a părut foarte interesantă ca și subiect: fascinația.
Cartea da, tratează fascinația ca si concept general, cum se aplică în afaceri și în alte medii din care vrei să scoți bani, însă mi se par interesante toate teoriile și sfaturile privind cum oamenii fascinanți reușesc să capteze și să păstreze atenția noastră, chiar dacă par că nu se forțează să facă asta.
Fascinate, are la bază și o cercetare desfășurată pe un eșantion de 1000 de persoane, prin interviuri individuale, cu scopul de a determina dacă strategiile descrise în carte, chiar funcționează.
***
Acestea ar fi sugestiile mele când vine vorba de relații interpersonale.
Evident sunt mult mai multe cărți, poate chiar mai bune decât cele pe care le-am recomandat eu, însă prefer să merg pe ceea ce știu eu că e bun și că funcționează.
Oricum ar fi, degeaba citești o carte dacă nu ai mulți oameni în jur cu care să testezi toate ideile astea, astfel încât să obții feedback.
Fără feedback și fără ca tu să fii flexibil în încercările tale de a descoperi secretul relațiilor interpersonale de succes, nu o să faci mare lucru.
Am nevoie de ajutor ca să facem lista aceasta mai bună. Ce alte cărți de relații interpersonale ar trebui să includ în acest articol?