1 Carte pe Saptamana

Carti bune si dezvoltare personala

INTRĂ ÎN COMUNITATEA PASIONAŢILOR DE CĂRŢI

Şi vei primi GRATUIT pe email recomandări de cărţi bune şi sfaturi despre cum să devii mai deştept.

Dacă nu-ți place conținutul pe care îl vei primi, te poți dezabona printr-un singur click.

  • Carti bune
  • Top Carti
  • Comunitate
  • Carti online

B2B Brand Management

Cărți celebre de citit într-o viață! - Recomandările noastre!

Cărți celebre de citit într-o viață! - Recomandările noastre!

  • Facebook
  • Gmail

Recenzia aceasta face parte din provocarea Citește o carte pe săptămână și a fost scrisă de către Lăzărescu Alina.

In prima parte a cartii, specialistii in marketing Philip Kotler si Waldemar Pfoertsch prezinta conceptul de branding și vorbesc despre cum construirea unui brand este o calatorie de consolidare a sufletului corporatist si de comunicare neincetata a acestuia in interiorul si in afara companiei, astfel incat cientii sa obtina ceea ce promite respectivul brand.

philip-kotler

Un brand este o promisiune, reprezinta totalitatea perceptiilor referitoare la un produs, serviciu sau companie – tot ceea ce vezi, auzi, citesti, stii, simti, gandesti.

Pe masura ce increderea este consolidata, relatia dintre cumparator si furnizor se transforma intr-un parteneriat bazat pe faptul ca, scopurile ambelor parti pot fi atinse prin cooperare.

Un brand puternic asigura companiilor mai multa credibilitate in comparatie cu cele necunoscute.  Intr-o decizie de investitie critica sunt sanse mai mari ca intreprinderile sa aleaga un brand cunoscut.

Cei 2 autori apoi detaliaza felul in care brandurile se categorisesc din punctul dansilor de vedere.

Avem branduri corporatiste, cu descrierea unor exemple relevante de brand  precum  Intel, IBM, Microsoft, Siemens, SingaporeAirlines  si General Electric.

După aceea avem familii de branduri care se adreseaza clienților din zona de Business to Consumer (B2C), cum este linia de produse a celor de la Nivea. Toate produsele liniei pot beneficia de pe urma efectelor de  sinergie legate de brand.  Ca in cazul strategiei de brand corporatist, efectele pot fi negative in cazul in care un produs sau serviciu dau gres. Reputatia afectata unui produs vandut sub o familie de branduri poate avea serioase repercursiuni negative asupra tuturor celorlalte produse vandute sub numele acestui brand.

Brandurile premium se caracterizeaza prin materiale de inalta calitate, design exclusivist si procesare de prima clasa, fiind vandute la un pret ridicat, ex: Porsche Consulting.

In aceasta clasificare intra branduri clasice, individuale, nationale si internationale.

Cand construim un brand sunt esentiale instrumentele vizuale si uneori  fizice. Acestea se refera la numele, logotipul, sloganul si povestea brandului. Acestea ar trebui sa reflecte esenta brandului, personalitatea acestui si cultura corporatista a afacerii.

Interactiunea clientilor cu brandul se face in vanzarile personale, marketing direct, relatii publice, targuri si expozitii, advertising , vanzari promotionale.

Construirea brandului incepe cu intelegerea atributelor cheie ale produselor si serviciilor, precum si cu intelegerea si anticiparea nevoilor clientilor.

Puterea unui brand se afla in mentalitatea clientului.

Un brand puternic implica clientul la 4 etape:

  1. Constientizarea generala a brandului – stabilirea unei identitati potrivite si a unui nivel de notorietate pentru brand
  2. Stabilirea punctelor de diferntiere – crearea unei semnificatii corespunzatoare a brandului prin intermediul unor asocieri de brand puternice, favorabile si unice.
  3. Reactii pozitive si accesibile – provocarea unor reactii pozitive si accesibile fata de brand.
  4. Mentinerea relatiilor brandului – construirea relatiilor cu clientii bazate pe o loialitate intensa si activa.

Brandurile de succes nu raman pe loc. Ele se construiesc in continuu.

Construirea brandului implica 4 pasi:

  1. Stabilirea identitatii potrivite a brandului – Cine suntem noi?
  2. Crearea semnificatiei potrivitea brandului – Ce esti tu?
  3. Provocarea reactiilor potrivite fata de brand – Ce parere ai despre mine?
  4. Consolidarea relatiilor potivite cu clientii – Ce poti spune despre mine si despre tine? – loialitate intensa si activa

Brandingul online este de asemenea parte esentiala a construirii brandului in sectorul B2B.

O strategie de brand nu ar trebui sa fie schimbata doar de dragul schimbarii.

Actiunile de rebranding sau reintinerire a brandului trebuie sa fie evaluate cu atentie in ceea ce priveste nevoia de probabilitatea de succes.

Companiile cu multe branduri nestructurate si poate chiar diluate trebuie sa isi reconcentreze eforturile de branding, ceea ce inseamna aproape aceeasi cantitate de munca necesara construirii unui brand de la zero.

In carte sunt descrise  exemple de branduri de succes ale companiilor industriale care ilustreaza modul in care este pusa in aplicare strategia de brand.

FedEx, Samsung (care in anul 2005 era pe locul 20 in topul celor mai valoaroase 100 branduri din lume), Siemens, IBM,  Lenovo (cu logotipurile Lenovo, Think Pad, Think Centre  ce se tranforma intr-un singur slogan la nivel mondial „O noua lume, Un nou mod de gandire”), sunt printre exemplele favorite ale lui Kotler și Pfoertsch.

b2b-brand-management-philip-kotlerCartea se incheie cu un capitol destinat perspectivelor de viitor.

Autorii tin sa precizeze ca vor deveni din ce in ce mai importante constientizarea  brandingului B2B si managementul brandului.

Viitorul brandului este viitorul companiei si este probabil cel mare avantaj  competitiv de durata. Companiile care vor intelege si vor urma aceasta directie vor fi pe drumul cel bun.

Nota editorului: îi mulțumesc Alinei pentru această recenzie, celor care sunt interesați de managementul unui brand adresat zonei de Business 2 Business (B2B), le recomand să își cumpere această carte în limba engleză, pentru a nu pierde din esența cuvintelor lui Kotler si Pfoertsch.

Cumpara cartea

 

  • Facebook
  • Gmail

Te-ar putea interesa si:

  • Top carti din prima jumatate a anului 2020
  • TOP 10 cărți de spiritualitate scrise de renumitul Deepak Chopra
  • Carti care te vor ajuta sa iti intelegi copilul mai bine
  • Istoria cărților interzise: o privire asupra cărților care au fost cenzurate de-a lungul timpului și a motivelor din spatele cenzurii.
  • Cele mai bune cărți scrise de femei: o selecție a celor mai bune cărți scrise de femei, cu accent pe lucrări semnificative pentru literatură si…
  • Carti Pentru Gravide Pentru o Sarcina mai Usoara

INTRA IN COMUNITATEA PASIONATILOR DE CARTI

Dacă nu-ți place conținutul pe care îl vei primi, te poți dezabona printr-un singur click.

Dacă nu-ți place conținutul pe care îl vei primi, te poți dezabona printr-un singur click.

Carti care merita citite

Dacă îţi place să citeşti în fiecare săptămână și ai nevoie de idei de cărţi bune, îți recomandăm să navighezi prin topurile de mai jos.

  • Cărți pentru oameni deștepți
  • Carti de dezvoltare personală
  • Cărți de afaceri
  • Cărți despre antreprenoriat
  • Cărți de marketing
  • Lista celor 100 de cărți citite
  • Cărți despre lifestyle design
  • Cărți despre motivarea oamenilor
  • Cărți despre relatii interpersonale
  • Cărți despre despre Steve Jobs

INTRA IN COMUNITATEA PASIONATILOR DE CARTI

Si vei primi GRATUIT pe email recomandari de carti bune si sfaturi despre cum sa devii mai destept.

Dacă nu-ți place conținutul pe care îl vei primi, te poți dezabona printr-un singur click.

  • Despre Noi
  • Politica de confidentialitate, Cookie-uri şi Protectia Datelor
  • Contact
  • Recenzii Carti