Acest post este scris de Cătălin Ionașcu, de la Romanian Copywriter, o comunitate nouă de tineri pasionați de copywriting și advertising.
De fiecare dată când merg pe stradă, sunt bombardat de reclame. Mă urmăresc și în autobuz și când intru într-un magazin, ca să nu mai zic de un mall sau o cafenea.
Chiar dacă merg acasă, nu scap nici acolo: deschid televizorul, văd reclame; la fel și la radio. Intru pe internet, toate reclamele vin spre mine, mai multe ca niciodată.
Chiar și dacă mă uit la un filmuleț pe Youtube, sau fac o căutare Google.
Chiar și când îmi verific mail-ul personal, nu scap nici acolo… Sunt peste tot!
V-ați întrebat vreodată cum sunt gândite acele reclame, și de ce ne urmăresc peste tot? V-ați întrebat cine decide fiecare reclamă unde e plasată, și cum e gândită să ne atragă atenția?
Hai să zicem, dacă vedem așa de multe reclame, ne-am obișnuit. Ce fac totuși publicitarii ca să iasă în evidență și să ne convingă să facem click / să acceptăm o invitație / să cumpărăm ceva / sau pur și simplu să vedem un spot până la capăt?
1. Reclamele care ne apar pe mail / Facebook / Google sunt in functie de gusturile noastre.
Nu mai este de mult un secret că Yahoo, Google și Facebook știu pe ce site-uri intrăm noi mai des, ce căutări facem mai des, la ce produse sau servicii am dat like până acum, și caută să ne arate reclamele în funcție de activitățile noastre online.
Site-urile pe care intrăm, pe de altă parte, afișază reclame în funcție de specificul lor. Totul este targetat! La fel și pe Youtube, ne apar reclame în funcție de specificul filmulețului la care ne uităm.
Unele dintre ele chiar știu că suntem români! Ne arată reclamele în limba noastră.
2. Toate reclamele ne indeamna la o actiune imediata
Putem vedea clar, în funcție de mediul prin care le primim (online, offline, TV, radio, etc) că reclamele ne îndeamnă să facem ceva – să ne înscriem, să cumpărăm, să dăm click, să răspundem la o ghicitoare, etc.
Cele care promovează ceva dar nu ne îndeamnă la o acțiune, sunt doar anunțuri care ne informează, și niciodată nu răspundem la ele.
3. Apeleaza o nevoie imediata
Observăm că publicitarii, cu cât știu mai multe despre noi, cu atât ne conving că avem nevoie de un anumit lucru.
Câți ați văzut că atunci când căutați un cadou de Valentine’s Day, la un click distanță e o imagine care vă întreabă dacă aveți nevoie de un cadou?
Câți ați observat că în jurul prânzului auziți mai multe reclame despre produse alimentare sau restaurante?
Câți ați auzit vineri și sâmbătă cele mai multe oferte despre cum să vă petreceți weekend-ul?
Toate sunt plasate la timpul și locul potrivit, ca să ne ușureze nouă viața; cel puțin așa cred publicitarii.
4. Ne conving prin vorbe frumoase ca avem nevoie de ceea ce ele vand
Reclamele sunt foarte ademenitoare, folosesc cuvintele de care știu că suntem interesați, precum:
GRATIS, OFERTĂ, REDUCERE, ECONOMIE, GARANȚIE, RAPID, SIMPLU, și multe altele, care apelează anumite reacții în mintea noastră: noi vrem o cale rapidă, sigură, simplă și ieftină de a a fi fericiți, iar reclamele ne promit asta zilnic.
Fericirea noastră, chiar dacă nu înseamnă neapărat să beneficiem de acele produse, este cumpărată și redirecționată.
Putem spune că prin asta, reclamele ne mint? Ne fac viața mai frumoasă și mai simplă, sau mai complicată și mai încărcată?
Despre Romanian Copywriter
Pe site-ul Romanian Copywriter vorbim mai în detaliu despre aceste aspecte.
Ne adresăm consumatorilor, dar și celor care au nevoie de publicitate (firme sau organizații), și care nu vor să investească prea mult.
Suntem o comunitate de tineri pasionați de publicitate, și vrem să dezvoltăm în România conceptul reclamelor eficiente. Vrem să afle cât mai multă lume – cum să scrie texte care vând, texte care conving cititorul să devină consumator.
Proiectul nostru este tânăr, independent, și încurajăm cititul și autoeducarea.
Celor interesați, dar și începătorilor în acest domeniu, vă recomandăm aceste cărți:
- Claude Hopkins, Viața mea în publicitate & Publicitate Științifică
- Gabriel Brănescu, Dă-mi banii tăi – metodă de copywriting
- Dominic Gettins, Cum să scrii reclame de succes
Vă așteptăm pe Romanian Copywriter pentru mai multe recomandări!
Și pe pagina noastră de Facebook să aflați ultimele noutăți și sfaturi din publicitate:
Ilina Ilina says
PROIECT NOU!
Va asteptam urgent in echipa noastra, ca parteneri intr-o retea de MARKETING.Noi oferim curs gratuit si complet de instruire .Activitatea este deosebit de simpla si de viitor.Nu iti trebuie decat calculator,internet si 3 ore din timpul tau liber pentru a castiga bani.Garantam seriozitate si cerem seriozitate absoluta. Pentru mai multe detalii, contactati imediat unul dintre membrii echipei noastre, la una din adresele noastre de email:
homework1946@yahoo.com