Ca să ajungi unde vrei să ajungi și să te bucuri de o putere mare printre cunoscuții tăi, trebuie să devii o persoană influentă.

Influența asta nu este chiar așa ușor de obținut și trebuie să apelăm la anumite trucuri, mai puțin evidente sau nu, prin care să convingem lumea să ne accepte ideile și să le influențăm comportamentul.

După o carte superbă scrisă pe tema psihologiei din spatele influenței (persuasiunii aplicate) “Totul despre psihologia persuasiunii“, Robert Cialdini împreună cu alți doi autori experimentați, Noah Goldstein și Steve J. Martin, ne oferă o carte menită să ne facă, prin diverse trucuri, mai influenți: “50 de secrete ale artei persuasiunii“.

secrete-ale-artei-persuasiuniiMie mi s-a părut o carte destul de practică și incitantă, fiind pasionat de acest domeniu al persuasiunii, unele idei din acest titlu având ocazia să le testez în viața reală.

Ce mi-a plăcut mult la această carte, este felul în care este explicată psihologia din spatele acestor secrete, lucru ce te ajută să adaptezi secretul pe situația personală, astfel încât crește șansa ca ție să îți reușească să influențezi diverse persoane.

Se citește destul de ușor și repede, dacă te grăbești poți să treci doar prin sfaturile propriu-zise, fără a mai acorda atenție sporită psihologiei din spatele secretelor.

Ca să îți faci o impresie generală asupra conținutului, am decis să îți dezvăluiesc câteva din secretele care mi-au atras atenția sau pe care am reușit să le aplic până acum:

Secretul #1: Limitează numărul de opțiuni

Atunci când avem clienți nehotărâți, numărul mare de opțiuni, ar putea să îl determine să caute produsul în altă parte, datorită disonanței cognitive, al conflictului care se dă în capul clienților, fapt ce crește complexitatea percepută a deciziei.

Secretul #2: Stabilește o valoare pentru ce oferi gratis

Dacă oferi ceva gratis, nu uita să subliniezi care este valoarea acelui ceva, pentru ca acesta să nu fie considerat un produs ieftin, de calitate îndoielnică sau inferioară.

Secretul #3: Folosește-te de dovada socială

O persoană este mai ușor de convins dacă observă și înțelege influența pe care o deții în rândul altor persoane de același nivel (peers).

Ex: testimonialele trebuie să fie furnizate de persoane din grupul țintă al celor pe care cauți să îi influențezi.

Secretul #4: Personalizează cât mai mult cererea ta atunci când ceri favoruri

Cu cât personalizezi mai mult o cerere cu atât crește șansa ca o persoană să o îndeplinească.

Am observat acest lucru în realitate atunci când dădeam anumite sarcini de împlinit și ofeream detalii și informații personalizate în funcție de persoana pe care trebuia să o responsabilizez.

Secretul #5: Dă-i bătăi de cap publicului tău, făcându-l să creadă că ești ocupat sau deja există o cerere imensă

Aici este vorba de 2 factori care acționează, factorul 1 dovada socială, influențezi persoana dându-i de înțeles că există deja o cerere pentru ceea ce tu oferi, factorul 2 urgență, ceea ce tu oferi, s-ar putea să se termine destul de repede datorită cererii percepute.

Aceste 5 secrete ale artei persuasiunii sunt cele care mi le amintesc cele mai bine, pentru că am citit cartea undeva prin toamna lui 2010.

Exemplele din carte sunt în raportate la viața americană, de aceea am specificat că este nevoie să citești și psihologia din spatele sfatului, pentru ca să ai posibilitatea de a adapta la situația personală implementarea secretelor de persuasiune.

Dacă îți place cartea, au publicat-o cei de la Polirom, este accesibilă ca preț și cred că dacă ai reuși să implementezi cel puțin 5 sfaturi din cele 50, poți să atragi de partea ta multe persoane.

Recommended Posts