Foarte des am fost rugat să recomand cărți despre marketing. Am observat adesea că printre acestea se mai strecura câte un titlu care nu era neapărat despre marketing, dar cunoștințele din respectiva carte puteau fi aplicate cu încredere în marketing.

carti de marketing

Astfel, am decis să fac o listă cu cărți pe care eu le-am citit și consider că pot avea un aport deosebit în munca unui marketer, căruia îi place să exploreze noi paradigme, să înțeleagă mai bine ce îl face pe om să acționeze și de ce unele idei supraviețuiesc și altele nu.

1. Inteligență emoțională de Daniel Goleman este o carte care furnizează o mulțime de insight-uri cu privire la felul în care un om își poate controla emoțiile spre beneficiul lui și al celor din jur.

Această carte este foarte utilă tuturor ce vor să meargă într-un studiu detaliat al felului cum funcționează mintea omului, de ce reacționează într-un anume fel, cum reușeșc anumite persoane să profite de puterea emoțiilor și cum anume emoțiile ne conduc sau ne influențează să luăm decizii.

Ţinând cont că alegerile în general au la bază emoțiile și apoi sunt raționalizate, această carte poate fi considerată de bază în înțelegerea felului în care omul relaționează cu el însuși și cu mediul ce-l înconjoară.

Ediția pe care eu am citit-o a apărut la Curtea Veche, este o carte destul de lungă, având peste 400 de pagini, dar care merită.

2. Totul despre Psihologia Persuasiunii de Robert Cialdini este una dintre cărțile mele preferate și pe care o recomand foarte des prietenilor mei, în principal celor care studiază sau vor să facă marketing.

Robert Cialdini este un psiholog extrem de abil care are misiunea să ne învețe ce anume ne influențează, în ce fel, de ce, cum putem folosi persuasiunea în avantajul nostru și cum să ne protejăm de manipulare.

Am văzut deseori această carte citată de către marketeri populari de dincolo, fiind considerată de foarte mulți profesioniști cea mai bună carte de marketing care nu este despre marketing.

3. Idei cu impact garantat de Dan și Chip Heath, este o carte care explorează felul în care ideile se transmit, de ce se transmit și în ce fel sunt ele comunicate. Reprezintă un studiu detaliat asupra ideilor care au acel lipici și care de obicei se transmit viral prin viu grai.

Frații Heath, au reușit să realizeze și un framework numit SUCCES de creare a ideilor cu impact. Titlul în engleză denotă mai bine subiectul cărții: Made to stick.

Cartea celor 2 poate fi de folos celor care vor să simplifice sau să îmbunătățească modelul de comunicare a unei idei sau a unei campanii de marketing, astfel încât să capete acel potențial de stickiness.

4. Coadă lungă de Chris Anderson reprezintă un studiu asupra felului în care societatea a evoluat, cum a creat cerere nelimitată și cum anume poți să faci bani vânzând câte puțin din fiecare.

În această carte se dau foarte multe exemple americane, deci să zicem că aici ar fi partea de neaplicabilitate.

Recomand această carte în schimb celor care vor să dezvolte produse de nișă sau lucrează în marketing care e făcut de obicei cu scop de business development, poate fi de un real folosesc pentru că îți prezintă niște paradigme extrem de interesante despre cum evoluează cererea și preferințele societății.

Mi-e mi-a plăcut să o citesc și mi-am notat mai multe idei, deci pot spune că are și un efect “inspirațional”.

5. Trust Agents de Julien Smith și Chris Brogan este probabil o carte despre care nu ai auzit până acum. Chris Brogan este unul dintre cei mai celebri bloggeri din lume, având un blog cu 70.000 de abonați. Julien Smith este un coach de productivitate și eficiență personală. Cei doi sunt prieteni foarte buni și au scris împreună o carte despre cum să câștigi încrederea oamenilor, cum să o menții și să o folosești în avantajul tău.

Cartea aceasta îmi amintește foarte mult de cartea lui Stephen M.R. Covey (fiul celebrului autor Stephen Covey), care a scris The Speed of Trust, altă carte excelentă despre încredere. Diferența principală este că Trust Agents folosește ca și catalizator de dobândire a încrederii social media și în general mediul online.

Această carte o recomand celor care în marketingul pe care îl fac se concentrează pe construirea de relații, networking, endorsements și alte domenii unde încrederea este pe post de valută.

Dacă vrei să te folosești de spațiul digital pentru a crea încredere și să influențezi, trebuie neapărat să citești această carte.