Când am început aventura mea cu cititul cărților de specialitate, primele cărți pe care mi le-am cumpărat au fost cărți despre advertising. După ce am citit vreo 3 cărți, timp de câteva luni singurul lucru pe care îl aveam în cap era publicitatea.
M-a ținut ceva vreme acest microb cu advertising-ul, până când m-am îndrăgostit de tot de marketing.
În timp am reușit să citesc în total, cred că 10 cărți despre advertising, printre care după părerea mea, cele mai bune 5 sunt următoarele:
1. Confesiunile unui om de publicitate de David Ogilvy a fost prima și rămâne cartea mea preferată. Este cartea care mi-a trezit interesul pentru marketing în general. Ogilvy când a scris această carte se aștepta să se vândă în maxim 5 mii de exemplare. În cele din urmă, datorită stilului franc a lui David Ogilvy și cunoștințelor de bun simț, dar care lipseau atunci din agenții, pe care le transmitea, această carte a devenit una din cele mai renumite cărți despre advertising.
2. Metode de publicitate testate de John Caples eu o consider biblia copywriting-ului. Este probabil cartea care m-a învățat cele mai multe lucruri despre scrisul persuasiv și care vinde. Ca să înțelegi ca lumea această carte sunt convins că trebuie să o citești de cel puțin 4-5 ori și să o aplici minim câteva ore pe săptămână redactând texte de vânzare.
Se citește super rapid și îți transmite mult entuziasm pe măsură ce o parcurgi.
3. Viața mea în publicitate și publicitate științifică de Claude Hopkins este probabil cartea care m-a dat peste cap. Nu neapărat datorită cunoștințelor, ci mai degrabă datorită geniului lui Hopkins. Pe la începutul anilor 1900 acest geniu al marketingului făcea marketing direct și inventa noi metode testate de a vinde.
Această carte, scrisă tot pe la începutul secolului XX prezintă niște adevăruri de marketing care și acum sunt ignorate de către mulți profesioniști care lasă creativitatea să facă toată diferența. Ogilvy spunea că înainte să ai de-a face cu publicitatea, ar trebui să citești de 7 ori cartea lui Hopkins.
4. Buyology de Martin Lindstrom, cel care a scris și Branduri Senzoriale este o carte descriptivă, în ideea că prezintă contextul și eficiența mai multor mituri.
Această carte pare a fi scrisă să îi mulțumească pe toți marketerii, advertiserii, brand managerii sau product developerii, astfel încât toți să fie pe aceeași lungime de undă.
Este o carte care “ia la trântă” majoritatea miturilor din advertising și marketing și readuce adevărul la suprafață.
5. Hey, Whipple, Squeeze This de Luke Sullivan este probabil cartea cea mai simpatizată prin agenții. Sincer nu știu ce lecturi se recomandă pe la noi prin agenții, dar această carte este un must. Cunoștințele din ea sunt un pic mai vechi, dar per total cartea te poate ajuta să ajungi cu un pas mai aproape de sentimentul și realitatea că ești un marketer mai bun.
Alte cărți care mai merită menționate:
- Online Copywriter’s Handbook – Bob Bly
- The Advertising Secrets of the Written Word – Joe Sugarman
- Idei cu impact Garatant – Dan & Chip Heath
- The Tipping Point – Malcolm Gladwell
- Blink – Malcom Gladwell
- Totul despre psihologia persuasiunii – Robert Cialdini
Dintre aceste ultime cărți sunt câteva care nu sunt strict de advertising dar au aplicabilitate mare și în acest domeniu datorită principiilor pe care le detaliază.
În general, nu caut să fac distincția prea mult între marketer și advertiser pentru că sunt 2 slujbe care într-un final, au același scop: să vândă.
Dacă mai știi și alte cărți bune de advertising care merită menționate, te rog fă asta printr-un comentariu.
Ramona Dora says
The Psychology of Advertising – Bob M. Fennis 🙂 A fost cartea de la cursul nostru de Psychology in Mk and Advertising…o stii? si..ms de recomandari!
Gabriel Nechita says
nu am auzit de ea pana acum, este buna?
Ramona Dora says
tot cursul nostru a fost bazat pe aceasta carte, mie mi s-a parut foarte interesanta. Sunt explicate multe concepte, teorii si foarte multe experimente sunt descrise (mai vechi si pana in momentul publicarii-2010). Cartea e mai scumpa, eu o am ca si e-book, cam la jumatate de pret. Aici un link cu descrierea sa (in engleza)
http://www.amazon.com/The-Psychology-Advertising-Bob-Fennis/dp/0415442737/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1349317169&sr=8-1&keywords=psychology+in+advertising
Ramona Dora says
ah, da si mi-am comandat deja Confesiunile unui om de publicitate de David Ogilvy (editia din 1964!) si Inteligenta emotionala – Daniel Goleman. Trebuie sa ajunga…abia astept! site-ul tau aduce foarte multe informatii utile! e minunat! 🙂