Nu toate cărțile sunt scurte, de aceea nu am zis cărți care se citesc foarte repede și sunt scurte.
Ceea ce este cert este faptul că sunt plăcute de citit, au un conținut practic și ușor de asimilat.
20 Cărți care se citesc foarte ușor:
1. Brand you 50 de Tom Peters
E o carte mai de buzunar, foarte simpatică pe branding personal.
Eu am citit-o pe autobuz, pe un drum de dus-întors, care în total durează cam 40 de minute.
Este în stil motivațional, adresată în special celor care sunt angajați, dar poate fi citită de către oricine.
2. Metode de publicitate testate de John Caples
Cea mai bună carte de copywriting pe care am citit-o, este una dintre cărțile mele preferate.
Se citește foarte ușor, deși e o carte mai de specialitate, John Caples este un scriitor cu stiloul fin, iar traducătorul a făcut o treabă excelentă.
3. Rework de Jason Fried & David Heinemeier Hansson
Este o carte atipică despre antreprenoriat.
E o carte care nu respectă regulile de business care sunt scrise în majoritatea cărților, despre cum să crești o afacere.
Mie mi s-a părut o palmă prietenoasă dată după cap și o voce care îți spune: “Fă-ți un business după regulile tale, nu după regulile altora” .
4. Confesiunile unui om de publicitate de David Ogilvy
Cred că e cartea care am citit-o cel mai ușor, chiar dacă are aproape 200 de pagini.
Cartea aceasta a fost cea care mi-a trezit pasiunea pentru scris, deci e cam vina ei că acum citești acest articol :).
David Ogilvy a fost un geniu, o vorbă de-a lui care mi-a rămas în minte a fost: “[Despre reclamă]Dacă nu vinde, înseamnă că nu e creativă!”
5. Gândește fix pe dos de Paul Arden
Este genul de carte care merită dată cadou imediat după ce ai citit.
Paul Arden este unul dintre greii publicității britanice și prin cartea aceasta a încercat să inspire lumea să gândească diferit, când toată lumea gândește la fel.
Mesajul cărții este unul simpatic, iar poveștile din ea, sunt foarte bine alese.
6. Outliers de Malcolm Gladwell
Una dintre cărțile de referință când caut să explic cauzele dezvoltării personale și profesionale ale unui individ.
Anturajul contează foarte mult în succesul unui individ, oportunitățile nu sunt accidentale, pot fi chiar provocate, dacă înțelegi bine dinamica mediului în care te învârți.
Malcolm Gladwell face o pledoarie foarte bună pentru motivele pentru care succesul există.
Merită citită, pentru că îți dă mult de gândit.
7. Tribes de Seth Godin
O carte care abia așteaptă să te îndemne să preiei conducerea sau să îți creezi un trib.
Are un iz ușor inspirațional și pe alocuri de ghid practic. Merită citită. Am citit-o atât în engleză cât și în română.
Seth Godin este unul dintre acei autori care nu prea merg traduși, pentru că pune foarte mult accentul pe metafore.
8. Crush it! de Gary Vaynerchuck
Gary Vaynerchuck este un tip care înjură mult, dar care este extrem de autentic.
A reușit printr-o emisiune despre vinuri și prin social media să ducă afacerea tatălui său la vânzări de peste 30 de milioane de dolari.
Gary este ferm convins, că în vremurile noastre, nimeni nu are voie să se plângă că are un job pe care îl urăște sau că nu găsește feluri în care își poate monetiza online pasiunea.
La fel, are un iz ușor inspirațional, ce e fain este faptul că Gary vorbește din experiență, nu din cărți.
9. Consilierul de încredere de David Maister & Charles Green & Robert Galford
Este cea mai bună carte adresată consultanților pe care am citit-o vreodată.
Mi-am dat seama de multe chestii, și bune și rele, pe care le-am făcut.
Împreună cu colegii mei de business, suntem convinși că reprezintă biblia consultanților când vine vorba de relația cu clienții.
Este extrem de practică și este o carte care oferă foarte multe exemple.
10. Cum să comunici eficient în 30 de secunde de Frank Mayo
Se citește într-o oră, este extrem de practică.
Trebuie să o citești acum, mai ales dacă munca ta depinde de abilitățile tale de comunicare.
Are un pic peste 100 de pagini, care merg direct la subiect. Se mai găsește doar prin librării sau pe elefant când o au pe stoc.
11. Drive de Daniel Pink
Este un tratat pentru omul care trebuie motivat intrinsec pentru a oferi performanță.
Daniel Pink surprinde și felul în care oamenii erau motivați până acum, de ce e greșit și de ce nu mai funcționează, mai ales că munca acum a căpătat mai mult valență creativă.
Ce mi-a plăcut foarte mult, a fost faptul că are o secțiune de idei practice, pe care le poți aplica, ca să stimulezi drive-ul, care este format din autonomie, măiestrie și scop.
Citește cartea, o să îți placă.
12. Buyology de Martin Lindstrom
Deși cartea reprezintă concluzia unui studiu genial de neuromarketing, care a durat 3 ani și a avut peste 2000 de subiecți, este extrem de ușor de citit.
Zic asta, pentru că are pe alocuri și niște termeni împrumutați din neuroștiințe.
Probabil stilul în care e scrisă carte, ca un roman polițistit, în care se dă informații interesante despre toți cei care au fost implicați, face din această carte, o lectură plăcută și ușoară.
Capitolul meu preferat, este cel despre neuronii oglindă.
13. În rețea de Lisa Gansky
Este una dintre cărțile care mi-au plăcut cel mai mult în 2012.
Din păcate, ideea de afaceri în Mesh este foarte departe de România, o țară încă sub influență rețelelor sociale ca și mijloc preferat de a pierde timpul și nu neapărat un mod de a-ți îmbunătăți viața sau de a utiliza produsele la capacitate maximă.
Oricum merită citită, pentru a primi idei de cum poți îmbina servicii banale din offline prin integrarea de componente sociale.
Cartea asta e pentru cei cu viziune.
14. Cum să livrezi fericire de Tony Hsieh
Tony Hsieh, este un tip foarte amuzant, care și-a pierdut aproape toți banii, pentru că a ales să creadă într-o companie care vindea papuci, Zappos.
Intuiția lui a fost extrem de bună, pentru Zappos în 2009 a ajuns să vândă papuci în valoare de 1,2 miliarde de dolari și a fost cumpărată de Amazon.
Cartea reprezintă practic povestea brandului Zappos, povestită de principalul actor în această poveste, CEO-ul Zappos, Tony Hsieh.
15. Viața mea în publicitate și publicitate științifică de Claude Hopkins
Printre primele cărți de advertising pe care le-am citit și una dintre cărțile care m-a impresionat cel mai mult, pentru că e scrisă pe la începutul anilor 1900, de probabil, unul dintre cel mai buni copywriteri ai tuturor timpurilor.
Claude Hopkins făcea sampling ca să verifice eficiența mesajelor de vânzare pe care le crea.
Este o carte de colecție despre care Ogilvy a spus că “Nimănui n-ar trebui să i se permită să aibă de-a face cu publicitatea până a citit de șapte ori Publicitate științifică. Mie mi-a schimbat viața.”
Eu îl cred pe David Ogilvy.
16. The 4 Hour Work Week de Tim Ferriss
Una dintre cărțile care m-a pus cel mai mult pe gânduri, din simplul motiv că demolează cele mai populare mituri despre viața fericită: muncește toată viața într-o corporație, strânge bani puțin cât de puțin, bucură-te de toate lucrurile de care vroiai să te bucuri, doar că acum ești pensionar.
E o carte care îți dă un șut prietenos în fund și îți spune că e cazul să te trezești și să îți iei viața în propriile mâini.
17. Totul despre psihologia persuasiunii de Robert Cialdini
Este una dintre cărțile care mi-au lăsat cea mai bună impresie, este plină de exemple și chiar îți deschide ochii.
Eu mă folosesc de câteva dintre reguli, aplicându-le în proiectele și ideile mele online în principal, dar am reușit să implementez tot felul de trucuri și în offline.
Se citește ușor, datorită stilului povestit a lui Cialdini.
18. Cine mi-a furat cașcavalul de Spencer Johnson
Nu prea merge povestită cartea aceasta, pentru că aș oferi spoilere.
Trebuie citită și aplicată, pentru că e un apel la proactivitate și atitudine pozitivă.
E una dintre acele cărți care merg citite pe un drum mai lung de autobuz.
19. Leadership de Max Landsberg
Una dintre cele mai simpatice cărți despre leadership, care este scrisă sub formă unei povești a unui manager care este angajat să readucă pe drumul cel bun o agenție de advertising, care deși a primit multe premii în trecut, o ducea din ce în ce mai prost.
Este extrem de practică, ușor de asimilat și prezintă un framework de leadership simplu alcătuit din viziune, motivație, ela.
20. Seria “Ghidul Xenofobului”
Ultima recomandare nu reprezintă doar o carte, ci un set de cărți dedicate celor care interacționează cu alte naționalități.
Când am fost în Irlanda un prieten român mi-a oferit” Ghidul Xenofobului” despre Irlandezi și mi s-a părut interesantă, amuzantă și exagerată pe alocuri. La început mi s-a părut un pic ridicol, dar pe parcursul anului ce l-am petrecut în Irlanda și am interacționat cu societatea irlandeză, mi-am dat seama că o mulțime dintre chestiile citite se potriveau perfect.
Așadar, cărțile din seria aceasta reprezintă adiții excelente la biblioteca personală sau potrivite pentru a fi dăruite.
Le găsești pe elefant, dar nu toate sunt pe stoc.
Evident, lista poate continua, însă deocamdată le nominalizez “doar” pe cele 20.
Dacă ești băgat în provocarea de a citi 1 carte pe săptămână, poți include aceste cărți în planul tău de atac pe anul acest.
Aceste 20 cărți sunt cărți care te fac deștept, merită citite și dacă vrei să faci un cadou, da, merită și dăruite cuiva drag.