Google a devenit în aproximativ 10 ani, unul dintre cele mai puternice brand-uri din lume, luându-le în dese rânduri fața pe diverse segmente și piețe celor de la Apple, Coca-cola, Microsoft, Sony sau alte branduri mari de tradiție pe care le mai cunoaștem.
Din acest motiv, al ascensiunii fulminante, analiștii și profesioniștii au devenit obsedați, cum a fost și în cazul ascensiunii lui Steve Jobs, să înțeleagă și să explice ce anume a generat creșterea Google.
Cum anume au reușit să intre în inimile consumatorilor și de ce influența lor este atât de puternică încât au intrat și în dicționar?
De ce peste 1 milion de oameni anual vor să lucreze în Google?
Așadar, ca să descoperi și tu împreună cu ceilalți curioși ai lumii ce a determinat creșterea acestei companii, îți recomand lista de cărți de mai jos:
Carti Google – 5 carti despre Google
1. Ce ar face Google de Jeff Jarvis
Probabil cea mai populară carte despre Google scrisă până acum.
Jeff Jarvis vorbește despre felul în care Google contrazice regulile și încearcă să le rescrie. Totodată vorbește despre felul în care puterea se mută la consumator la fel ca și producerea de valoare și conținut.
A fost desemnată cea mai bună carte despre Internet a anului 2008. Momentan, o poți găsi doar în limba engleză, la Okian:
2. The Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Culture de John Battelle
Pentru cei care vor să înțeleagă de ce Google a reușit să schimbe piața de search și felul în care noi ca și utilizatori finali am fost afectați, au nevoie să citească această carte scrisă de John Battelle.
Atenție, conținut excesiv de Search! :D.
3. The Google Way: How One Company Is Revolutionizing Management as We Know It de Bernard Girard
Analistul Bernard Girard (ți-am zis că analiștii s-au îndrăgostit de Google) cercetează felul în care Google face management și dă detalii despre cum bunele practici din Google se duc mult mai departe față de ce se predă in școlile de top management din lume.
O lectură obligatorie celor care vor să meargă dincolo de teoriile conveționale de management și leadership.
4. Everything I Know about Marketing I Learned From Google de Aaron Goldman
Autorul Aaron Goldman oferă 20 de lecții de marketing direct din repertoriul celor de la Google. La fel ca Jeff Jarvis, detaliază foarte mult felul în care Google alege să facă marketing. Lecțiile oferite de Aaron Goldman, sunt simple și majoritatea, foarte ușor de implementat.
Ca informație din interior, îți pot spune cu certitudine, că focusul echipei de marketing este să facă în așa fel încât userii să vorbească despre produsele Google, nu noi despre ele. 🙂
5. Planet Google: One Company’s Audacious Plan To Organize Everything We Know de Randall E. Stross
Cartea scrisă de Randal E. Stross ne vorbește despre strategiile de expansiune ale Google și cum caută Google să organizeze datele pe care noi le furnizăm gigantului G prin serviciile pe care noi le folosim cu atâta drag: Gmail, Docs, Search, Youtube și orice alt serviciu.
În această carte se vorbește foarte mult despre planurile de business ale Google și care este rostul achizițiilor pe care ei le fac. Această carte reprezintă o perspectivă de ansamblu fascinantă asupra felului în care Google crește prin fiecare achiziție pe care o face.
Ştiu că Google este un subiect foarte buzz, compania și strategiile utilizate la Google sunt analizate cu lupa, iar aceste cărți ne extinde foarte mult perspectiva despre ce este Google și cum anume ne afectează această companie, viețile.
Este o companie care promite și livrează o experientă cu totul unică. Din interior lucrurile se văd într-adevăr diferit, mai cuprinzător, dar pot să spun cu mâna pe inimă, că e un loc în care merită să lucrezi cel puțin câțiva ani, ca să experimentezi un stil de lucru intens, pe care probabil îl poți întâlni doar în interiorul unui gigant precum Google.
Ce părere ai despre Google? Mai știi alte cărți care vorbesc despre influența acestei companii și care merită citite?
Andreea Carmen Făniţă says
Sa nu ma oftic? Inainte de anul 2 de facultate nu am fost chiar atat de interesata de Google, desi multi bloggeri din domeniul SEO m-au indemnat in directia asta. Cand am fost in India, ieseam de la lucru si trebuia sa astept pe cineva sa ma ia. Peste drum era o librarie, CROSSWORD. Ma duceam tot timpul acolo si tin minte ca atunci cand am achizitional "The New Rules of Marketing and PR", de David Meerman Scott am vazut si cartea "Ce-ar face GOOGLE?", bineinteles in limba engleza.
Gabriel Nechita says
E bună cartea lui Meerman Scott, rezumă starea actuală a felului cum este promovată informaţia.