Cercul inovației este a doua carte de Tom Peters pe care am citit-o până acum și prima carte care se concentrează pe inovație, așadar așteptările pe care le-am avut pentru cartea aceasta au fost destul mari.
Dacă nu ai mai citit nimic de Tom Peters și pui pentru prima oară mână pe Cercul Inovației, această carte ți se va părea ciudată, datorită stilului neconvențional a lui Tom Peters de a scrie și pentru stilul ușor ambiguu pe care îl are câteodată.
Tom Peters, nu poate fi considerat un scriitor de business standard, pentru că pune foarte mult accentul pe schimbare și pe inovație, asta îl obligă să spună lucruri care furnizează insight nu neapărat să furnizeze cadre de lucru.
Totuși în Cercul Inovației, acesta oferă un framework care stimulează inovația (sau mai bine zis gândirea orientată către inovație), care ghicește cum se cheamă, exact: Cercul inovației.
Cartea reprezintă de fapt sumarul a vreo 400 de seminarii de business pe care le-a susținut în câteva zeci de țări.
Ca și stil, reiau ceea ce am zis în articolul cu cărțile care mi-au dat dureri de cap:
Teoretic este o carte ușoară, însă stilul lui Tom Peters este ilogic, abstract, un pic ambiguu și distruptiv.
Nu are neapărat o logică cursivă, nu ține cont prea mult de punctuație, iar Tom Peters încearcă să îți umple capul cu idei despre ce ar trebui să faci, ca să reușești să inovezi.
Cartea e foarte faină, mie mi-a plăcut, însă nu mai citisem de mult o carte scrisă de Tom Peters, în stilu-i caracteristic.
Ce e amuzant este că după citești o carte de Tom Peters, parcă îți este mai ușor să citești orice alte cărți, pentru că ele au o anumită cursivitate.
Partea bună este că această carte chiar îți dă multe idei, chiar dacă indirect.
Partea rea este că acele idei vor veni însoțite de o durere de cap foarte probabil.
Formatul în stil powerpoint cu multe poze îmi amintește de Funky Business, o altă carte care îți dă bătăi de cap.
Multe exemple folosite în cartea lui Peters sunt cam vechi, cartea fiind lansată înainte de 2000, dar ideile transmise încă sunt actuale.
Ce mă distrează pe mine este că e o carte de tipul: ori îți place, ori nu-ți place.
Cercul inovației de Tom Peters mie mi-a plăcut și ți-o recomand, însă trebuie să o citești cu mintea deschisă, altfel ți se va părea o totală pierdere de vreme.
În final, îți recomand câteva maxime a la Tom Peters:
- Realizați/Faceți o diferență considerabilă… ALTFEL… SAYONARA.
- Dacă acel “ceva” al dumneavoastră de acum nu are calitatea de a fi memorabil…, renunțați la el/găsiți o soluție (reformulați)…acum.
- Nici pe departe nu se rezumă totul la a-l asculta pe client. E vorba să-i oferiți locul șoferului… și să-i înmânați cheile de la mașina dumneavoastră.
Andreea Carmen Făniţă says
ma intrigi. trebuie sa pun si eu mana pe carte. ori reusesc sa o cumpar mai tarziu ori trag de cineva sa mi-o imprumute :))