{"id":62,"date":"2011-12-06T10:38:06","date_gmt":"2011-12-06T10:38:06","guid":{"rendered":"http:\/\/www.1cartepesaptamana.ro\/carti-advertising\/"},"modified":"2017-06-06T22:13:30","modified_gmt":"2017-06-06T19:13:30","slug":"carti-advertising","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/1cartepesaptamana.ro\/carti-advertising\/","title":{"rendered":"5 carti foarte bune despre advertising"},"content":{"rendered":"

C\u00e2nd am \u00eenceput aventura mea cu cititul c\u0103r\u021bilor de specialitate, primele c\u0103r\u021bi pe care mi le-am cump\u0103rat au fost c\u0103r\u021bi despre advertising. Dup\u0103 ce am citit vreo 3 c\u0103r\u021bi, timp de c\u00e2teva luni singurul lucru pe care \u00eel aveam \u00een cap era publicitatea.<\/p>\n

M-a \u021binut ceva vreme acest microb cu advertising-ul, p\u00e2n\u0103 c\u00e2nd m-am \u00eendr\u0103gostit de tot de marketing.<\/p>\n

\"advertising\"<\/p>\n

\u00cen timp am reu\u0219it s\u0103 citesc \u00een total, cred c\u0103 \u00a010 c\u0103r\u021bi despre advertising, printre care dup\u0103 p\u0103rerea mea, cele mai bune 5 sunt urm\u0103toarele:<\/p>\n

1. Confesiunile unui om de publicitate de David Ogilvy<\/a><\/strong> a fost prima \u0219i r\u0103m\u00e2ne cartea mea preferat\u0103. Este cartea care mi-a trezit interesul pentru marketing \u00een general. Ogilvy c\u00e2nd a scris aceast\u0103 carte \u00a0se a\u0219tepta s\u0103 se v\u00e2nd\u0103 \u00een maxim 5 mii de exemplare. \u00cen cele din urm\u0103, datorit\u0103 stilului franc a lui David Ogilvy \u0219i cuno\u0219tin\u021belor de bun sim\u021b, dar care lipseau atunci din agen\u021bii, pe care le transmitea, aceast\u0103 carte a devenit una din cele mai renumite c\u0103r\u021bi despre advertising.<\/p>\n

\"david-ogilvy\"<\/a><\/p>\n

Cumpara cartea de pe elefant<\/span><\/a><\/div>\n

<\/div>\n

2. Metode de publicitate testate de John Caples<\/a><\/strong> eu o consider biblia copywriting-ului. Este probabil cartea care m-a \u00eenv\u0103\u021bat cele mai multe lucruri despre scrisul persuasiv \u0219i care vinde. Ca s\u0103 \u00een\u021belegi ca lumea aceast\u0103 carte sunt convins c\u0103 trebuie s\u0103 o cite\u0219ti de cel pu\u021bin 4-5 ori \u0219i s\u0103 o aplici minim c\u00e2teva ore pe s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103 redact\u00e2nd texte de v\u00e2nzare.<\/p>\n

Se cite\u0219te super rapid \u0219i \u00ee\u021bi transmite mult entuziasm pe m\u0103sur\u0103 ce o parcurgi.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Cumpara cartea de pe elefant<\/span><\/a><\/div>\n

<\/div>\n

3. Via\u021ba mea \u00een publicitate \u0219i publicitate \u0219tiin\u021bific\u0103 de Claude Hopkins<\/a><\/strong> este probabil cartea care m-a dat peste cap. Nu neap\u0103rat datorit\u0103 cuno\u0219tin\u021belor, ci mai degrab\u0103 datorit\u0103 geniului lui Hopkins. Pe la \u00eenceputul anilor 1900 acest geniu al marketingului f\u0103cea marketing direct \u0219i inventa noi metode testate de a vinde.<\/p>\n

Aceast\u0103 carte, scris\u0103 tot pe la \u00eenceputul secolului XX prezint\u0103 ni\u0219te adev\u0103ruri de marketing care \u0219i acum sunt ignorate de c\u0103tre mul\u021bi profesioni\u0219ti care las\u0103 creativitatea s\u0103 fac\u0103 toat\u0103 diferen\u021ba. Ogilvy spunea c\u0103 \u00eenainte s\u0103 ai de-a face cu publicitatea, ar trebui s\u0103 cite\u0219ti de 7 ori cartea lui Hopkins.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Cumpara cartea de pe eMAG<\/span><\/a><\/div>\n

<\/div>\n

4. Buyology de Martin Lindstrom<\/a><\/strong>, cel care a scris \u0219i Branduri Senzoriale este o carte descriptiv\u0103, \u00een ideea c\u0103 prezint\u0103 contextul \u0219i eficien\u021ba mai multor mituri.<\/p>\n

Aceast\u0103 carte pare a fi scris\u0103 s\u0103 \u00eei mul\u021bumeasc\u0103 pe to\u021bi marketerii, advertiserii, brand managerii sau product developerii, astfel \u00eenc\u00e2t to\u021bi s\u0103 fie pe aceea\u0219i lungime de und\u0103.<\/p>\n

Este o carte care \u201cia la tr\u00e2nt\u0103\u201d majoritatea miturilor din advertising \u0219i marketing \u0219i readuce adev\u0103rul la suprafa\u021b\u0103.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Cumpara cartea de pe elefant<\/span><\/a><\/div>\n

<\/div>\n

5.<\/strong> Hey, Whipple, Squeeze This de Luke Sulliva<\/strong>n<\/a> este probabil cartea cea mai simpatizat\u0103 prin agen\u021bii. Sincer nu \u0219tiu ce lecturi se recomand\u0103 pe la noi prin agen\u021bii, dar aceast\u0103 carte este un must. Cuno\u0219tin\u021bele din ea sunt un pic mai vechi, dar per total cartea te poate ajuta s\u0103 ajungi cu un pas mai aproape de sentimentul \u0219i realitatea c\u0103 e\u0219ti un marketer mai bun.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Cumpara cartea de pe Okian<\/span><\/a><\/div>\n

<\/div>\n

Alte c\u0103r\u021bi care mai merit\u0103 men\u021bionate:<\/strong><\/p>\n