satisfac\u021bii personale<\/li>\n<\/ul>\nCartea este extrem de u\u0219or de citit \u0219i recomand s\u0103 o cite\u0219ti de cel pu\u021bin 2 ori, mai ales dac\u0103 lucrezi \u00een v\u00e2nz\u0103ri, marketing, B2B, consultan\u021b\u0103\u2026 \u00a0sau \u00een orice alte domenii \u00een care lucrezi foarte aproape de clientul t\u0103u sau ai nevoie de \u00eencrederea lui deplin\u0103 pentru a realiza anumite lucruri. Ce mi-a pl\u0103cut cel mai mult a fost calitatea sfaturilor, toate din experien\u021b\u0103 \u0219i bazate pe bun sim\u021b \u0219i observa\u021bii fine ale rela\u021biilor dintre consultant \u0219i client.<\/p>\n
<\/p>\n
Ca s\u0103 vezi ce te a\u0219teapt\u0103 c\u00e2nd vei citi cartea, \u00ee\u021bi ofer c\u00e2teva liste pe care autorii le-au realizat: A. Ponturi de sporire a credibilit\u0103\u021bii:<\/strong><\/p>\n\n- Nu spune minciuni \u0219i nici nu exagerea. Deloc. Niciodat\u0103.<\/li>\n
- Evit\u0103 s\u0103 spui lucruri pe care al\u021bii le-ar putea interpreta ca minciuni.<\/li>\n
- C\u00e2nd nu \u0219tii, spune acest lucru, rapid \u0219i direct.<\/li>\n
- Nu exist\u0103 niciun motiv s\u0103 te dai mare.<\/li>\n
- D\u0103-\u021bi seama cum s\u0103 spui adev\u0103rul \u00een c\u00e2t mai multe situa\u021bii cu putin\u021b\u0103, except\u00e2ndu-le pe acelea \u00een care acest lucru i-ar ofensa pe al\u021bii.<\/li>\n<\/ul>\n
B. Tr\u0103s\u0103turi ale unei rela\u021bii bazate pe \u00eencredere:<\/strong><\/p>\n\n- Se dezvolt\u0103, nu apare pur \u0219\u00ee simplu.<\/li>\n
- Este logic\u0103 \u0219i afectiv\u0103.<\/li>\n
- Presupune o rela\u021bie reciproc\u0103.<\/li>\n
- Implic\u0103 de la sine un risc \u00een\u021beles.<\/li>\n
- Este diferit\u0103 pentru client fa\u021b\u0103 de cum este pentru consultant.<\/li>\n
- Este personal\u0103.<\/li>\n<\/ul>\n
C. Principii ale cl\u0103dirii rela\u021biilor:<\/strong><\/p>\n\n- F\u0103 primul pas!<\/li>\n
- Demonstreaz\u0103, nu afirma!<\/li>\n
- Ascult\u0103 cu aten\u021bie ceea ce este diferit, nu ceea ce este familiar!<\/li>\n
- Asigur\u0103-te c\u0103 sfatul t\u0103u este dorit!<\/li>\n
- C\u00e2\u0219tig\u0103 dreptul de a oferi sfaturi!<\/li>\n
- Continu\u0103 s\u0103 pui \u00eentreb\u0103ri!<\/li>\n
- Spune ce crezi!<\/li>\n
- C\u00e2nd ai nevoie de ajutor, cere-le!<\/li>\n
- Arat\u0103 interes fa\u021b\u0103 de persoan\u0103!<\/li>\n
- Folose\u0219te complimente, nu lingu\u0219iri!<\/li>\n
- Arat\u0103 recuno\u0219tin\u021b\u0103!<\/li>\n<\/ol>\n
D. 4 Elemente esen\u021biale care genereaz\u0103 \u00eencredere:<\/strong><\/p>\n\n- Credibilitatea<\/li>\n
- A fi de n\u0103dejde<\/li>\n
- Apropierea<\/li>\n
- Un nivel sc\u0103zut de egocentrism sau de concentrare asupra propriei persoane<\/li>\n<\/ol>\n
Evident, listele f\u0103r\u0103 context, nu sunt at\u00e2t de clare, de aceea chiar \u00ee\u021bi recomand s\u0103 cumperi \u201cConsilierul de \u00eencredere\u201c, nu ai ce pierde. Dup\u0103 ce am citit cartea, am ajuns la concluzia<\/em> c\u0103 oricine o ignor\u0103, o ignor\u0103 pe propria r\u0103spundere. Eu mi-am propus s\u0103 o citesc de 7 ori anul acesta, p\u00e2n\u0103 bag toate cuno\u0219tin\u021bele la cap.<\/p>\nSe mai g\u0103se\u0219te doar prin libr\u0103rii sau pe elefant c\u00e2nd o au pe stoc.<\/div>\n