Detalii carte<\/a> <\/p>\nThe Mesh (a\u0219a voi vorbi despre concept) este \u00eens\u0103 ceva mai complex dec\u00e2t o re\u021bea. Afacerile de tip mesh sunt afaceri care se bazeaz\u0103 pe informa\u021bie \u0219i pe o mas\u0103 de oameni care genereaz\u0103 informa\u021bia. \u00cen func\u021bie de datele ob\u021binute, se \u00eembun\u0103t\u0103\u021besc serviciile sau produsele. [divider_flat] <\/p>\n
Deja \u0219tii de Twitter, Google Docs, Facebook \u0219i altele. Sunt afaceri de tip Mesh. Dar nu toate afacerile Mesh sunt cu activitate \u00een online.<\/p>\n
Zipcar, o companie care \u00eenchiriaz\u0103 ma\u0219ini pe o perioad\u0103 limitat\u0103 de timp, de c\u00e2teva ore\/zi sau s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103, este o companie de co-utilizare a ma\u0219inilor.<\/p>\n
Practic pe o ma\u0219in\u0103 sunt vreo 10-20 de proprietari, ace\u0219tia pe baza unui card activeaz\u0103 “perioada lor de \u00eenchiere”.<\/p>\n
Afacerea a prins bine \u00een SUA \u0219i a \u00eenceput s\u0103 apar\u0103 \u0219i prin Europa versiuni ale acesteia.<\/p>\n
Afacerile \u00een Mesh se bazeaz\u0103 pe urm\u0103torul principiu: un bun pus la comun, devine mai valoros, dec\u00e2t dac\u0103 doar o persoan\u0103 \u00eel folose\u0219te.<\/p>\n
<\/p>\n
Acest tip de afaceri integreaz\u0103 cu succes smartphone-urile \u0219i re\u021belele sociale.<\/p>\n
\u00cen Rom\u00e2nia o s\u0103 mai dureze ceva timp p\u00e2n\u0103 apar afacerile de tip Mesh dar cu activitate bogat\u0103 \u00een offline.<\/p>\n
Ce mi se pare \u00eens\u0103 demn de luat \u00een seam\u0103, este c\u0103 nu exist\u0103 un sim\u021b al popriet\u0103\u021bii, iar unii oameni sunt ok cu treaba asta. E un shift de g\u00e2ndire consider eu revolu\u021bionar, c\u0103 sim\u021bul de proprietate ne fac s\u0103 sim\u021bim flutura\u0219i \u0219i ne face s\u0103 credem c\u0103 am c\u0103p\u0103tat statut social.<\/p>\n
Ca \u0219i fenomen social sau comportant financiar, afacerile \u00een Mesh determin\u0103 downshifting-ul, utilizarea ra\u021bional\u0103 a resurselor, cu scopul de a ob\u021bine valoare din lucruri mai fire\u0219ti, omene\u0219ti, precum rela\u021bii, c\u0103l\u0103torii, discu\u021bii inteligente, dec\u00e2t din lucruri materiale: gadget-uri, posesiuni, bijuterii etc.<\/p>\n
E o carte care are un iz u\u0219or de educa\u021bie financiar\u0103\/dezvoltare personal\u0103 \u0219i \u00eentr-un capitol chiar blameaz\u0103 brandurile mari care au min\u021bit consumatorii de dragul profiturilor sau care au creat produse f\u0103r\u0103 valoare \u0219i care doar generau cerere.<\/p>\n
Practic autoarea i-a blamat, dar \u00eentr-un mod diplomat, pe to\u021bi acei antreprenori care nu au creat valoare \u0219i au v\u00e2ndut de dragul de a vinde.<\/p>\n
Mie \u00eemi place tare mult ideea c\u0103r\u021bii \u0219i o recomand tuturor celor care doresc s\u0103 \u00ee\u0219i deschid\u0103 un pic mintea \u0219i vor s\u0103 se g\u00e2ndeasc\u0103 mai serios la ideea de lifestyle design.<\/p>\n
Ce mi se pare super fain \u0219i extrem de util, este c\u0103 printre ultimile capitole, este un capitol care prezint\u0103 c\u00e2teva zeci de exemple de afaceri de tip Mesh din \u00eentreaga lume, ceea ce mi se pare super, c\u0103 nu te las\u0103 s\u0103 r\u0103m\u00e2i doar cu ideea de Mesh, ci \u00ee\u021bi indic\u0103 \u0219i exemple actuale.<\/p>\n
Eu sunt de p\u0103rere c\u0103 afacerile de tip Mesh o s\u0103 devin\u0103 un business model de viitor, datorit\u0103 principiilor de sustenabilitate \u0219i ecologie pe care le propune \u0219i datorit\u0103 importan\u021bei pe care o pune pe oameni, ei fiind \u00eentotdeauna la baza produselor \u0219i serviciilor.<\/p>\n
Dac\u0103 vre\u021bi s\u0103 \u00een\u021belege\u021bi cum trebuie aceast\u0103 paradigm\u0103 nou\u0103 de a face business, v\u0103 recomand \u00cen Re\u021bea de Lisa Gansky<\/a>.<\/p>\nAceast\u0103 recomandare de carte face parte din provocarea \u201cCite\u0219te 1 carte pe s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103<\/a>\u201d \u00een care \u00eei am ca \u0219i parteneri pe cei de la\u00a0 Editura Publica<\/a>, care mi-au furnizat aceast\u0103 carte superb\u0103.<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Dac\u0103 nu \u0219tiai cum func\u021bioneaz\u0103 \u00een general afacerile, o s\u0103 afli acum: compania ACME produce un bun, care nu este neap\u0103rat cel mai durabil, astfel \u00eenc\u00e2t achizi\u021bia s\u0103 se \u00eent\u00e2mple c\u00e2t mai repede (din cauza pre\u021bului sc\u0103zut al bunului) \u0219i de c\u00e2t mai multe ori pe parcursul rela\u021biei cu clientul deservit. \u00cen timp companiile a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":1021,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[1],"tags":[],"yoast_head":"\n
The Mesh - De ce viitorul afacerilor il reprezinta sharing-ul - 1 Carte pe Saptamana<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n