Cite\u0219te o carte pe s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103<\/a> \u0219i a fost scris\u0103 de c\u0103tre L\u0103z\u0103rescu Alina.<\/em><\/p>\nIn prima parte a cartii, specialistii in marketing Philip Kotler si Waldemar Pfoertsch prezinta conceptul de branding \u0219i vorbesc despre cum construirea unui brand este o calatorie de consolidare a sufletului corporatist si de comunicare neincetata a acestuia in interiorul si in afara companiei, astfel incat cientii sa obtina ceea ce promite respectivul brand.<\/span><\/em><\/p>\n<\/p>\n
Un brand este o promisiune<\/strong>, reprezinta totalitatea perceptiilor referitoare la un produs, serviciu sau companie \u2013 tot ceea ce vezi, auzi, citesti, stii, simti, gandesti.<\/p>\nPe masura ce increderea este consolidata, relatia dintre cumparator si furnizor se transforma intr-un parteneriat bazat pe faptul ca, scopurile ambelor parti pot fi atinse prin cooperare.<\/p>\n
Un brand puternic asigura companiilor mai multa credibilitate in comparatie cu cele necunoscute.\u00a0 Intr-o decizie de investitie critica sunt sanse mai mari ca intreprinderile sa aleaga un brand cunoscut.<\/em><\/p>\nCei 2 autori apoi detaliaza felul in care brandurile se categorisesc din punctul dansilor de vedere.<\/p>\n
Avem branduri corporatiste<\/strong>, cu descrierea unor exemple relevante de brand\u00a0 precum \u00a0Intel, IBM, Microsoft, Siemens, SingaporeAirlines\u00a0 si General Electric.<\/p>\nDup\u0103 aceea avem familii de branduri<\/strong> care se adreseaza clien\u021bilor din zona de Business to Consumer (B2C), cum este linia de produse a celor de la Nivea. Toate produsele liniei pot beneficia de pe urma efectelor de\u00a0 sinergie legate de brand.\u00a0 Ca in cazul strategiei de brand corporatist, efectele pot fi negative in cazul in care un produs sau serviciu dau gres. Reputatia afectata unui produs vandut sub o familie de branduri poate avea serioase repercursiuni negative asupra tuturor celorlalte produse vandute sub numele acestui brand.<\/p>\nBrandurile premium<\/strong> se caracterizeaza prin materiale de inalta calitate, design exclusivist si procesare de prima clasa, fiind vandute la un pret ridicat, ex: Porsche Consulting.<\/p>\nIn aceasta clasificare intra branduri clasice, individuale, nationale si internationale.<\/p>\n
Cand construim un brand sunt esentiale instrumentele vizuale si uneori\u00a0 fizice. Acestea se refera la numele, logotipul, sloganul si povestea brandului. Acestea ar trebui sa reflecte esenta brandului, personalitatea acestui si cultura corporatista a afacerii.<\/p>\n
Interactiunea clientilor cu brandul se face in vanzarile personale, marketing direct, relatii publice, targuri si expozitii, advertising , vanzari promotionale.<\/p>\n
Construirea brandului incepe cu intelegerea atributelor cheie ale produselor si serviciilor, precum si cu intelegerea si anticiparea nevoilor clientilor.<\/p>\n
Puterea unui brand se afla in mentalitatea clientului.<\/em><\/p>\nUn brand puternic implica clientul la 4 etape:<\/strong><\/p>\n\n- Constientizarea generala a brandului \u2013 stabilirea unei identitati potrivite si a unui nivel de notorietate pentru brand<\/li>\n
- Stabilirea punctelor de diferntiere \u2013 crearea unei semnificatii corespunzatoare a brandului prin intermediul unor asocieri de brand puternice, favorabile si unice.<\/li>\n
- Reactii pozitive si accesibile \u2013 provocarea unor reactii pozitive si accesibile fata de brand.<\/li>\n
- Mentinerea relatiilor brandului \u2013 construirea relatiilor cu clientii bazate pe o loialitate intensa si activa.<\/li>\n<\/ol>\n
Brandurile de succes nu raman pe loc. Ele se construiesc in continuu.<\/p>\n
Construirea brandului implica 4 pasi:<\/strong><\/p>\n\n- Stabilirea identitatii potrivite a brandului \u2013 Cine suntem noi?<\/li>\n
- Crearea semnificatiei potrivitea brandului \u2013 Ce esti tu?<\/li>\n
- Provocarea reactiilor potrivite fata de brand \u2013 Ce parere ai despre mine?<\/li>\n
- Consolidarea relatiilor potivite cu clientii \u2013 Ce poti spune despre mine si despre tine? \u2013 loialitate intensa si activa<\/li>\n<\/ol>\n
Brandingul online este de asemenea parte esentiala a construirii brandului in sectorul B2B.<\/p>\n
O strategie de brand nu ar trebui sa fie schimbata doar de dragul schimbarii.<\/p>\n
Actiunile de rebranding sau reintinerire a brandului trebuie sa fie evaluate cu atentie in ceea ce priveste nevoia de probabilitatea de succes.<\/p>\n
Companiile cu multe branduri nestructurate si poate chiar diluate trebuie sa isi reconcentreze eforturile de branding, ceea ce inseamna aproape aceeasi cantitate de munca necesara construirii unui brand de la zero.<\/p>\n
In carte sunt descrise \u00a0exemple de branduri de succes ale companiilor industriale care ilustreaza modul in care este pusa in aplicare strategia de brand.<\/p>\n
FedEx, Samsung (care in anul 2005 era pe locul 20 in topul celor mai valoaroase 100 branduri din lume), Siemens, IBM,\u00a0 Lenovo (cu logotipurile Lenovo, Think Pad, Think Centre\u00a0 ce se tranforma intr-un singur slogan la nivel mondial \u201eO noua lume, Un nou mod de gandire\u201d), sunt printre exemplele favorite ale lui Kotler \u0219i Pfoertsch.<\/p>\n
Cartea se incheie cu un capitol destinat perspectivelor de viitor.<\/p>\n
Autorii tin sa precizeze ca vor deveni din ce in ce mai importante constientizarea \u00a0brandingului B2B si managementul brandului.<\/p>\n
Viitorul brandului este viitorul companiei si este probabil cel mare avantaj \u00a0competitiv de durata. Companiile care vor intelege si vor urma aceasta directie vor fi pe drumul cel bun.<\/p>\n
Nota editorului: \u00eei mul\u021bumesc Alinei pentru aceast\u0103 recenzie, celor care sunt interesa\u021bi de managementul unui brand adresat zonei de Business 2 Business (B2B), le recomand s\u0103 \u00ee\u0219i cumpere aceast\u0103 carte \u00een limba englez\u0103<\/a>, pentru a nu pierde din esen\u021ba cuvintelor lui Kotler si Pfoertsch.<\/em><\/p>\n Cumpara cartea<\/a> <\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Recenzia aceasta face parte din provocarea Cite\u0219te o carte pe s\u0103pt\u0103m\u00e2n\u0103 \u0219i a fost scris\u0103 de c\u0103tre L\u0103z\u0103rescu Alina. In prima parte a cartii, specialistii in marketing Philip Kotler si Waldemar Pfoertsch prezinta conceptul de branding \u0219i vorbesc despre cum construirea unui brand este o calatorie de consolidare a sufletului corporatist si de comunicare neincetata […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":1021,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[1],"tags":[],"yoast_head":"\n
B2B Brand Management - 1 Carte pe Saptamana<\/title>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n